Thursday, January 6, 2011

masa berlalu seperti perjalanan atas highway~

hey..hey bloggy!!whassup yoo!hehe
alhamdulillah bertemu lagi kita ye dlm segmen......mari bergosip! hehe..
masih kuat juga ye jodoh kau dan aku ni.cheh mcm tajuk drama kt astro ria pulak..whatever la..

so bloggy? mana lokasi new year eve kau kali ni?
pasti kau x kemana2 kan? yela sbb kau tggu cerita panas dari aku..kn?kn?
(haish dah mula mengarut lah ni..)

dulu masa kecik2 aku selalu rasa x sabar nk jadi dewasa..tapi bila dh jadi remaja (cheh x nak mengaku dewasa lah tu!) baru aku recover banyak benda..salah satu nya..mmg betul lah orang kata perjalanan hidup ni terlalu singkat! perjalanan hidup ni jugak ibarat mcm jln atas highway..bila nk masuk tol kita rasa mcm x sabar2 sbb jam.bila dh dekat rase berdebar..tapi bila dh lepas tol tu,rasa mcm..eh?aku dh lepas dh tol? tadi mcm beratur bukan main lama! sampai kejang kaki..almaklum lah...drive kete manual..ha..mcm tu la perjalan hidup..hari ganti hari,bulan ganti bulan dan tahun ganti tahun..so..dh masuk tahun baru..tahun 2011..
dan secara tak langsung nye..maka umur aku sudah 23 tahun! hahahahaha (ketawa mcm x reti nk sedar diri)
so azam baru? bf baru? NO COMMENT! ok.meh aku imbau sikit kejadian2 panas yg berlaku beberapa ari lepas..

22/12/2010
mlm tu aku,nurul,aiman pergi laundry..have fun sket...
lepak dgn budak2 lepasan spm..bapak bosan sbb laundry x open dance floor..
so sudahnye kitorg bermastautin pulak kt modestos berdekatan..
tgh syok2 lepak dlm tu,tetiba dpt msj yg aku tersgt2 x sangka..
edy mintak aku pergi jumpa someone yg pernah buat aku nangis satu masa dulu..(x ada la dulu mane..tahun ni gak)
agak kaget sbb kenapa skg?kenapa tibe2?edy buat aku tertanya2..
dia mintak aku pergi jumpa sya.katanya sya ada problem..
sudahnye aku buat bodo jek.
the next day..

23/12/2010
ntah mcm mana mlm tu aku TERpergi mos lak dgn iz,nurul,sya...haha klakar kn..
mlm tu buat keje gile lagi..2 tempat kami kunjungi dlm 1 mlm yg sama..ape lagi..
keesokkan hari nya..aku FLAT habis!!!

25/12/2010
mlm tu lak aku pergi jumpe edy..lepak kt puchong..dia bwk aku jumpa kwn ofis dia name izwan..

26/12/2010
mcm bese pepagi buta bertekak lagi...tgh hari pegi saloon kaler rambut edy.ptg lepak kt AC,kota damansara.mlm anta dia blk..balik umah terbongkang sbb pnt sgt.

27/12/2010
jln2 ke sunway bersama nurul,fara,sya..cuci mata jek..

28,29/12/2010
ke kelas seperti bese..

30/12/2010
ptg pd hari tersebut..tayiiibbbb...ntah mcm mana aku mls sgt nk pergi klas ubs..so aku dgn nekad nye mmbuat keputusan utk tidak ke kelas.
ptg tu tgh lepak2 dlm bilik then....
edy called. dia ajak tgk wyg mlm tu. sbb kebetulan dia nk jumpa aisyah kasi brg..
then mlm tu siap2 nk pergi amik edy kt putra. tibe2 satu pergaduhan mulut terjadi.
ha tulah dia! aku dh xlarat dh nk ckp..psl duit pun jadi isu!
mlm tu lak aku cek duit pt aku dh masuk...aku punye la happy...
gado pny gado si edy lak buat gile.dia ckp dia xnk kua..ei aku rase cm nk sepak je muka dia mase tu!
last2 aku pun gi la pujuk dia..ada ke patut dia sepak nye muka aku?! aik?! slh sape skg ni?
hah aku ape gi..blah la! masa tu berjurai2 air mata aku..sblm blah aku jerit jgn cari aku lg, aku x nk tgk muka dia..
pas aku blah..
dia call aku bertubi2..(pergh ayat ko nyah! meletop!)
aku wat bodo..
sudahnya dia buntu,dia call sya suro aku turn back..
skip..skip..skip..
sepanjang perjalanan drpd putra ke dmnsara..si edy gile tu..membebel x abis2!!
haih! ape la nasib! yg lawaknya tgh2 dia bebel tu bley lak dia minum air sbb haus! chet poodah!! nmpk sgt dia mengamuk sbb lapa..pastu abes sume point aku diungkitnye..pergh...aku diam jela..mls nk ckp ape2..sbb tau fe'el dia ni mmg pelik dan unik!
dh smpi kt dmnsara,dia say sorry kt aku n pujuk aku blk..haih ngat dh x reti..hahaha..

31/12/2010
ke kedah bersama famly tesyg..anta ayap blk uitm..
smpi sne dh ptg,tetibe dpt msj .nurul. ak ngatkn knp.rupenye dia tuduh ak lak yg ak sebarkn cerita umah tgga dia kt org! ah g mampos.. aku tau aku x salah.. sket sebyk ak rase tcabar. rase nk je ak cerita kt org btol2 sal hal umah tgga dia.sial!
so mlm new year tu mak blnaje kitorg karaoke kt village mall..sempat gak la tgk bunga api!hehe

1/1/2011
happy new year!

2/1/2011
ptg tu amik sya kt bus stop seksyen 17.then trus rush ke putra kutip si edy ksygn ak tu..
mlm tu kitorg gi mkn kt dmnsara..melantak lanun steak..warghh!! sedapnya!!
then afta mkn tnp memikirkn mase depan kami bertiga pun menuju ke destinasi seterusnya..laundry! yeah! haha

3/1/2011
erm ari ni cukup pnt.pg keje.tgh ari jumpe qy! yeay dia dh blk s.alam!huhu
sempat gak merayap ke sunway.shopping sket~
tgh syok2 jln cuci mata tbe2 si edy lak call! 2 kali lak tu! ak biar panggilan tu jd missed call..
then ptg tu jumpe gak edy..cerita hal bisnes sket..

4/1/2011
yeah!!klas ptg cancel!! yeah!! merayap lagi..kemana ek?sunway! tadaa..cian sunway tu kne tgk muka aku ari2..hehe..sampai2 sunway je,edy mesej.aik! dia ni1 pelik! asal aku kua kwsn s.alam je dia pasti mcm tau2 jek! ilmu ape dia pki ni!aku,miema,qy tgk wyg cerita gulliver's traveller..best gak la! klaka!

5/1/2011
ptg smlm lepas class aku blk uma mandy2 then gi ofis edy amik dia..
aku demam ari ni! siot je..ni kes kene ujan la ni!

6/1/2011
ari ni bese je.pegi class seperti bese..
esok dh ari jumaat..next week dh mid sem exam! satu ape x ngadap lg! warghhhhhh!!!
x saba nk tggu sabtu ni..nk merayap dgn edy then mlm tu g celeb bday sya..xtau g kt ne..hehe
ok lah..nnt if ade berita2 panas aku stolly molly ok bloggy!daa!

No comments:

Post a Comment